Här hittar du våra vanliga frågor och kontaktuppgifter.
Vi har samlat svar på de vanligaste frågorna för att göra det enkelt för dig att hitta rätt information. Om du inte hittar det du letar efter, eller om du vill prata med oss direkt, är du alltid välkommen att kontakta oss. Vi finns här för att hjälpa dig!
Måndag – Torsdag:
Från 09:00 till 16:00
Fredag: Från 09:00 till 15:00
Lördag – Söndag: Stängt
Dokumentation och liknande kan skickas till oss per post: Convene Collection AB, Serienr 997064, R799, 106 53 Stockholm, Sverige.
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna till oss. Hittar du inte det du letar efter, eller vill du prata med oss? Då kan du gärna ta kontakt med oss.
Jag önskar en kopia av min faktura.
Ta kontakt med oss genom en av våra kanaler för kopia av faktura, påminnelse eller inkassokrav.
Varför ska jag betala en avgift om jag har betalat för mycket och vill återfå mina pengar?
Om du har betalat för mycket kommer vi skicka ut en blankett där du ombeds att skicka dina kontouppgifter till oss så vi kan betala tillbaka dina pengar. För denna tjänst tar vi ut en avgift på 100 kr. Det innebär att om din överbetalning understiger 100 kr kommer vi inte att betala tillbaka några pengar.
Jag har mottagit faktura från Convene, men har invändningar på kravet.
Vi fakturerar för vårdcentraler, jourcentraler och andra typer av hälsokliniker. Då vi inte har tillgång till din patientjournal kan vi inte ta ställning till frågor som avser fakturans medicinska underlag. Bestrider du underlaget för kravet ber vi dig om att kontakta din klinik.
Jag har mottagit ett inkassokrav, men har invändningar på kravet.
Invändningar måste kommuniceras till Convene via en av våra kanaler. Kom ihåg att ange ditt fulla namn, födelsedatum och ärendenummer.
Kan jag skjuta upp förfallodatumet på min faktura?
Självklart, ta kontakt med vår kundservice på +46 (0)84-000 05 60 eller skicka oss ett meddelande från vårt kontaktformulär. Kom ihåg att uppge födelsedatum och kundnummer, fakturanummer eller ärendenummer.
Vad händer om jag inte betalar min faktura i tid?
Vid en försenad betalning kan det tillkomma ytterligare kostnader i form av påminnelseavgiften plus ev. dröjsmålsränta. Har du inte möjlighet att betala din faktura i tid är du välkommen att kontakta vår kundservice, så kan vi tillsammans avtala en ny betalningsfrist.
Vår kundservice kan nås på +46 (0)84-000 05 60 eller använd vårt kontaktformulär på hemsidan. Kom ihåg att uppge för- och efternamn, födelsedatum och kundnummer eller fakturanummer.
Jag har betalat fakturan, men har fått påminnelse eller inkassokrav.
Kontrollera din faktura och jämför med de betalningar som är utfört genom din bank.